Prieskum o skautských časopisoch je spustený!

889

S vydaním jarného čísla časopisov sme spustili projekt analýzy. Na jej počiatku je veľmi potrebný aj tvoj názor a pohľad na samotné časopisy. Naše redakcie spoločne pripravili balík otázok, ktoré nám dajú cenné informácie o súčasnom stave časopisov z pohľadu čitateľa a pomôžu nám zamyslieť sa nad ich súčasným obsahom a budúcnosťou. 

Prečo robíme tento prieskum?

Skautské časopisy sú už niekoľko rokov aktívnou súčasťou Slovenského skautingu. Bežný čitateľ si možno neuvedomuje, že za ich prípravou sú desiatky hodín dobrovoľníckeho aj pracovného času. Organizácia tiež vynakladá nemalé finančné prostriedky na redakciu, tlač a distribúciu týchto časopisov. Pri zvážení množstva práce a prostriedkov je dôležité, aby sme tieto možnosti využívali efektívne a časopisy boli dobre zacielené a obsahovo hodnotné a pútavé pre koncového čitateľa. Pri prieskume sa teda zameriavame na tri okruhy – dobré zacielenie obsahu, samotný obsah – čiže téma, a forma. Skúsime sa v rýchlosti pozrieť, čo si pod týmito kategóriami predstaviť a prečo sú dôležité.

Zacielenie obsahu

Keď chystáte akciu či oddielovku pre váš oddiel, musíte brať do úvahy vek vašich zverencov a prispôsobiť tomu program. Pri časopisoch to z veľkej časti robia samotné časopisy a fakt, že každý z nich má svoju cieľovú vekovú skupinu. Napriek tomu nie je jednoduché vymyslieť štyrikrát do roka vhodnú skautskú tému, ktorá by bola jednak pútavá a zároveň odovzdala potrebné informácie. Snažíme sa preto v prieskume lepšie pochopiť motivácie skautských čitateľov. 

Téma

Ako už bolo spomenuté, časopisy sú často postavené na hlavnej téme alebo pravidelných rubrikách. Čitateľov sa preto pýtame aj na to, čo by v časopisoch radi videli, aké témy ich naozaj zaujímajú a čo by chceli čítať. Zaujímajú ťa viac rozhovory či nová ponuka programovej rady? Aj to sú otázky, na ktoré sa pýtame.

Forma

V dobe internetu a rýchlych informácií sú časopisy tak trochu ostrovom uprostred mora. Prispôsobiť tlačenú formu v súčasných trendoch je výzva, s ktorou sa chceme popasovať a správnym spôsobom prepojiť analógový a digitálny svet. Aktuálne to robíme napríklad pomocou QR kódov a snažíme sa čitateľa posúvať priamo k zdroju informácií. Každý časopis si však musí stanoviť toto smerovanie podľa možností svojich čitateľov.

Pomôž mladším (alebo starším) skautom s vyplnením dotazníka

Aj keď moderný smartfón, či prístup k internetu považujeme často za samozrejmosť, nie každý má prístup k dotazníku. Pomôž mladším vĺčatám pri vyplnení prieskumu a získaj dobrý skutok za dnešný deň ako bonus.

Vďaka prieskumu nám môžeš poskytnúť hodnotné dáta pre ďalšie strategické rozhodovanie a zároveň vyhrať poukážku na nákup v skautskom obchode scoutshop.sk. Tak neváhaj a daj nám vedieť, čo si myslíš! Dotazník nájdeš aj na tomto odkaze.