Remeselník
- Navštívili sme výstavu remesiel, tvorivé dielne či remeselnícku dielňu.
- Rozprávali sme sa s remeselníkom, ktorý nám porozprával o svojej práci a vyskúšali sme si jeho remeslo.
- Vyskúšali sme si aspoň 3 remeslá a vyrobili sme si aspoň 3 výrobky z rôznych remeselných oblastí.
- Vyrobili sme erby rôznych remeselníckych cechov.
- Usporiadali sme burzu alebo trh vlastných výrobkov.
- Vymysleli sme si príbeh o remeselníkoch a zahrali sme ho ako scénku.
- Zahrali sme sa hru o remeslách (napríklad „My sme dvaja remeselníci“).
- Prečítali sme si rozprávku o remeselníkoch alebo sme si pozreli film, rozprávku súvisiacu s vybraným remeslom.
Poznámky
- Výber remesiel je na vodcovi, podľa možností a záujmu detí (napr. výrobky z hliny, drotárske výrobky – šperky, pletenie korbáčov, vyrezávanie z dreva, kožené mešce, pečenie perníkov a pod.) pričom pri práci s nástrojmi dbáme na zvýšenú bezpečnosť a deti nenechávame pracovať bez dohľadu dospelého. Je vhodná rôznorodosť remesiel. Návrh na erby môže vymyslieť vodca a vyrobiť ich potom spolu s vĺčatami, ideálne ak vyrobia aspoň 3 erby. Deti si z vlastnoručne vyrobených výrobkov pripravia trh, môžu si pripraviť plagátiky/ pozvánky na trhy a rozvešať ich, pozvať rodičov, kamarátov. Rozprávka vhodná ku odborke napríklad Kráľ drozdia brada – hrnčiarstvo, trhy …
Výchovný zámer odborky:
Odborka je zameraná na rozšírenie vedomostí a zručností o tradičných remeslách, spoznávaní našej kultúry a tradícií, podpora záujmu detí o našu históriu, remeslá a tradícií.