Egypťan
- Hrali sme sa na egyptskú školu, kde sme sa učili písať hieroglyfy na hlinené tabuľky. Vytvorili sme vlastný reliéf do hliny alebo do sadry podľa vzoru egyptských reliéfov.
- Vydali sme sa na výpravu do hlbín Chufevovej (Cheopsovej) pyramídy.
- Vyrobili sme makety najznámejších egyptských pamiatok.
- Urobili sme si masky egyptských bohov.
- Navštívili sme faraóna a jeho dvor.
- Plavili sme sa po Níle a sledovali Egypťanov pri práci.
Poznámky
-
Pri príprave odborky odporúčame vodcom siahnuť po dostupnej literatúre o starovekom Egypte. Poskytne im nielen základné vedomosti, ale i inšpirácie na rozličné aktivity.
-
Odborku možno plniť počas niekoľkých pravidelných schôdzok, vhodným miestom je i tábor.
-
Aby bolo plnenie odborky pre deti príťažlivé, je potrebné využívať dostatok rôznych rekvizít.
-
Najmä body 4. a 5. si vyžadujú zapojenie viacerých organizátorov – starších skautov alebo dospelých.
-
Výpravu do pyramídy odporúčame robiť ako dobrodružnú hru, pri ktorej deti idú podľa plániku chodieb „pyramídy“ a objavujú rozličné nápisy a iné záhady a pátrajú po poklade, múmii a pod.
Výchovný zámer odborky
Deti sa hravou formou zoznamujú s jednou z najstarších civilizácií. Odborka rozvíja ich zvedavosť, vzbudzuje túžbu po objavovaní. Prispieva najmä k intelektuálnemu a sociálnemu rozvoju detí.
Odporúčaná literatúra
- Ako sa žilo v minulosti. Za čias starých Egypťanov. Fortuna Print 1992.
- Zamarovský, V.: Za siedmimi divmi sveta. Mladé letá, Bratislava 1984.
- Bič, M.: V zemi sfing a pyramid. Praha 1993.
- Vachala, B.: Pověsti a legendy faraónského Egypta. Praha 1992.