Rozprávkar
Zelený stupeň
- Vytvoril som si vlastný rebríček top 15 rozprávok a 3 z nich som predstavil družine, kde som opísal stručný obsah, hlavné postavy, autorov a ukázal im ilustrácie.
- Oboznámil som sa aspoň s tromi štýlmi vytvárania rozprávok a spísal som si ich výhody nevýhody. Na každý typ tvorenia rozprávok som si našiel aspoň jeden príklad.
- Na viacdňovej akcii som vĺčatám, včielkam alebo mladším skautom 3-krát pred spaním prečítal rozprávku na dobrú noc.
- Spolu s družinou sme predabovali rozprávku podľa svojho výberu – minimálne 10 minút z rozprávky.
- Prečítal som aspoň 3 slovenské ľudové rozprávky, komiks, obľúbenú rozprávku mojich starých rodičov alebo rodičov a pozrel animovanú aj hranú rozprávku.
- Pre svoj oddiel či družinu som pripravil rozprávkový kvíz.
- Vybral som si 5 situácií z rozprávok, kedy sa nejaká postava zranila. Vypracoval som postup, ako by som jej podal prvú pomoc.
- Po dobu troch mesiacov som sledoval, aké rozprávky vychádzajú v kine a kníhkupectvách. Zároveň som si spravil zoznam naposledy vydaných slovenských rozprávok.
Červený stupeň
- Pripravil som si prezentáciu alebo plagát o histórii rozprávok. Ako a kedy vznikli, aká je prvá rozprávka, ako sa postupne formovali apod.
- Napísal som vlastnú rozprávku a spolu s družinou sme ju zahrali na akcii pre deti na dobrú noc.
- Poznám základné informácie minimálne o 10 osobnostiach, ktoré prispeli svojou činnosťou do rozprávkového sveta.
- Vybral som si rozprávku, ktorú som podrobne zanalyzoval (zápletka, zámer, poučenie, skrytá myšlienka…) a výsledok predstavil družine.
- Našiel a prečítal som si rozprávky z 15 rôznych krajín sveta. O každej som si spísal základné informácie.
- Pre družinu som zorganizoval akciu do kina alebo divadla na premietanie či hranie rozprávky.
- Pozrel som si dokumentárny film o zberateľovi/autorovi/režisérovi rozprávok. Napríklad „Walt Disney – od myšáka k Disneylandu“.
- Naštudoval som si význam rozprávok pre deti, ich vplyv a dopad na psychiku dieťaťa.