Matematik
Zelený stupeň
- Ovládam naspamäť malú násobilku a zorganizoval som súťaž, ktorá pozostávala v čo najrýchlejšom zodpovedaní výsledku zo zadaných príkladov.
- Využil som poznatky z matematiky v 3 situáciách pri skautskej praxi alebo inej činnosti na tábore – pri viazaných stavbách, odmeraní výšky stromov podľa tieňa, geometrii táboriska, prírodných meradlách apod. Vypočítal som obsah a obvod táboriska.
- Našiel som v prírode rôzne geometrické útvary – kruh, štvorec, trojuholník, ihlan… Aspoň 6 príkladov som vyfotil a z fotografií som následne vytvoril koláž aj s popisom.
- Naučil som sa aspoň 5 matematických vtipov a podarilo sa mi rozosmiať svojho vyučujúceho alebo človeka, ktorého baví matematika.
- Vyriešil som aspoň jeden matematický hlavolam – napr. Einsteinovú hádanku, hlavolam Sama Loyda…
- Predstavil som svojej družine alebo oddielu 3 slávnych matematikov a zistil som, čím zanechali tento svet o niečo lepším.
- Pripravil som originálne a úprimné poďakovanie učiteľovi alebo osobnosti, ktorá mi pomohla rozvíjať sa v matematike.
Červený stupeň
- Naučil som sa naspamäť hodnotu π (pí) po dvadsiate desatinné miesto a viem, ako toto číslo vzniklo a kde sa v dnešnej dobe používa.
- Dokážem vysvetliť a poznám praktické využitie aspoň 3 z nasledujúcich: Pytagorova veta, Euklidove vety, pravdepodobnosť, limity, kombinatorika, derivácie alebo integrály, exponenciálna a logaritmická funkcia, teória hier.
- Vytvoril som 5 fotografií alebo kresieb, pri ktorých som pracoval so zlatým rezom alebo zlatým obdĺžnikom.
- Dokážem vyriešiť sudoku na troch rôznych obťažnostiach, zistím, aký matematický princíp sa v sudoku využíva a pokúsim sa ho vysvetliť rodičom.
- Zorganizoval som pre družinu alebo oddiel matematickú súťaž s rôznymi zaujímavými praktickými zadaniami – či už zo skautskej praxe, prírody alebo bežného života.
- Spravil som spoločne s kamarátom prehľad vysokých škôl, kde sa študuje matematika, a aj následné uplatnenie v zamestnaniach a ich platové ohodnotenie.
- Zozbieram štatistické údaje, vyhodnotím ich a vytvorím ich grafické spracovanie k členskej základni nášho zboru za posledných 5 rokov. Porovnám vývoj celkovej členskej základne, v jednotlivých vekových kategóriách a aj získaných hodností (radca, líder, vodca).