Zelený stupeň

  1. Počas jednej sezóny som šiel aspoň 10-krát na hubačku.
  2. Poznám aspoň 15 jedlých a 10 nejedlých/jedovatých u nás bežne rastúcich húb, viem tiež odlíšiť „dvojníkov“.
  3. Družine som vysvetlil rozdiel medzi nejedlými a jedovatými hubami.
  4. Pre družinu som vytvoril aktivitu na spoznávanie rôznych druhov húb (napr. pexeso).
  5. Vlastním atlas húb a využívam ho pri zbere húb na ich správne určenie.
  6. Vlastnoručne nazbierané huby som správne vysušil a zakonzervoval na dlhšie skladovanie.
  7. Viem podať prvú pomoc pri otrave hubami a poznám a dodržiavam zásady úpravy a konzumácie húb.
  8. Absolvoval som hubačku v rôznych biotopoch (ihličnaté/listnaté lesy, lúky atď).
skauting-program-odborka-skauti-z-7

Červený stupeň

  1. Vytvoril som hubový herbár s aspoň 10 položkami. Návod ako na to si nájdem na internete.
  2. Navaril som jedlo pre aspoň 2 osoby z vlastnoručne nazbieraných húb (pred úpravou som dal skontrolovať skúsenému hubárovi).
  3. Vzal som na hubačku nádejného hubára začiatočníka a vysvetlil som mu zásady správneho hľadania a zberu.
  4. Vytvoril som plagát s podrobným morfologickým opisom huby, najlepšie vlastnoručne nakreslím.
  5. Viem, čo je mykoríza, prečo je prospešná.
  6. Našiel som aspoň 5 zvláštnych húb, odfotil som ich a pokúsil som sa ich určiť.
  7. Podľa okolitých stromov a prostredia viem určiť, ktoré druhy húb by som mohol nájsť.
  8. Viem vysvetliť vzťah húb a lišajníkov, ich životný cyklus.
skauting-program-odborka-skauti-c-8