Bylinkár
Zelený stupeň
- Vytvoril som si vlastný herbár aspoň s 20 bylinkami, poznám ich symboliku, kde rastú a na čo sa využívajú.
- Nakreslil som detailne 10 byliniek.
- Počas dvoch mesiacov som na každej družinovke svojej družine prezentoval nejakú zaujímavosť z oblasti bylinkárčenia.
- Svoju družinu som na výprave naučil spoznať bežne vyskytujúce sa byliny a rozoznať podobné byliny.
- Porozprával som sa s človekom, ktorý sa bylinkám venuje dlhšie ako ja, vymenili sme si svoje skúsenosti, rady a názory.
- Pre svoj oddiel som zorganizoval dve hry s cieľom spoznávať byliny.
- Viem, kedy sa bylinky zbierajú (ročné obdobie, časť dňa) a kde sa bylinky nezbierajú (nevhodné a vhodné lokality).
- Viem, ako sa správne sušia bylinky, a predviedol som to aj družine.
- Dokážem bylinky používať aj pri varení a správne som ich použil pri varení aspoň 2 jedál pre družinu/oddiel.
Červený stupeň
- Aspoň 3-krát za tábor som uvaril čaj z rôznych byliniek pre celé táborisko.
- Na tábore som uskutočnil výpravu spojenú so zberom byliniek.
- Prečítal som knihu a zistil informácie o bylinkách rastúcich v zahraničí a v rôznych častiach sveta.
- Vyhľadal som (na internete, v knihe,..) byliny vhodné na tieto ochorenia:
- choroby žlčníka
- choroby pečene
- poruchy trávenia
- choroby močových ústrojov
- choroby dýchacích ciest
- prechladnutie/chrípka
- Svoje zistenia som si zaznamenal do svojho zápisníka.
- Na aspoň tri liečivé byliny som spravil prezentáciu. Nezabudol som na obrázky a zaujímavosti. Prezentáciu som prezentoval pred oddielom.
- Dopestoval som doma aspoň 3 bylinky.
- Vyrobil som z bylín voňavé vrecúško alebo masť.
- Viem určiť aspoň 2 príklady, kedy sa z rastliny zbiera a využíva list, kvet, plod, koreň.
- Viem povedať, ktoré bylinky používané v kuchyni majú antibakteriálne alebo antioxidačné účinky (bazalka, oregano, atď. ).