Zdravý život
- Porozprávali sme sa s odborníkom o zdravom životnom štýle, o zdravých a nezdravých potravinách, pohybe a oddychu a o škodlivých a návykových látkach (tabak, alkohol, drogy).
- Naučili sme sa zatriediť jednotlivé potraviny do potravinových skupín, vieme, ktoré potraviny sú zdravé a prečo.
- Vyrobili sme plagát o návykových látkach a ich škodlivosti.
- Poznáme pravidlá hygieny a dodržiavame ich.
- Zorganizovali sme si športový deň, kde sme súťažili v rôznych disciplínach.
- Urobili sme si ochutnávku zdravých jedál, vieme aké zdravé zložky obsahujú (vitamíny, minerály…)
- Vybrali sme sa na výlet do lesa, kde sme sa učili relaxovať.
- Vieme, ako sa správne obliekať v každom počasí.
- Vymysleli sme si básničku alebo pesničku o zdravom životnom štýle.
Poznámky
- V bode 3 sa majú deti naučiť, ktoré potraviny patria do potravinových skupín (napr. čo patrí do skupiny obilniny, ovocie, zelenina, mlieko a mliečne výrobky, mäso,…). K tejto úlohe sa dá urobiť táto aktivita: Na veľký (baliaci) papier nakreslíme geometrické tvary a napíšeme názvy potravinových skupín (každý geometrický tvar predstavuje určitú skupinu). Do škatule dáme veľa rôznych obrázkov potravín (jablko, paprika, jogurt, kura, chlieb…). Úlohou detí je vytiahnuť zo škatule vždy jeden obrázok, a nalepiť ho na správny geometrický tvar, povedať prečo sa tak rozhodli, či je táto potravina zdravá alebo nie a prečo si to myslia.
- Účelom odborky je aj naučiť deti, že v prírode sa dá veľmi dobre oddýchnuť fyzicky aj psychicky, naučiť vnímať zvuky, vôňu, krásy prírody,… čo pomáha zbaviť sa stresu a má pozitívny vplyv na duševné zdravie.