Divadelník
- Vieme správne pomenovať jednotlivé divadelné pojmy: diváci, hľadisko, javisko, opona, kulisy, herci, bábky. Vieme, ako sa v divadle správame.
- Zúčastníme sa detského predstavenia (bábkové divadlo alebo klasické divadlo). Pred divadelným predstavením si zopakujeme pojmy a ukážeme si, kde sa nachádzajú a kým sa v sále stávame my (divákmi).
- Porozprávame sa, čo si z divadla pamätáme, čo na nás urobilo dojem, čo sa nám páčilo/nepáčilo. Zopakujeme pojmy: diváci, hľadisko, javisko, opona, kulisy, herci, bábky.
- Nacvičíme divadlo ako herecká skupina (môžeme použiť aj kostýmy a iné rekvizity a kulisy). Pri tom si vysvetlíme a naučíme sa nový pojem: režisér. Vedúci bude v roly režiséra.
- Divadlo predvedieme rodičom alebo inej skupine dospelých.
Cieľ: naučiť sa čo je divadlo; aké sú základné časti a pojmy divadla; kto sú herci a čo je ich úlohou; čo je bábkové divadlo.
Herecká rozcvička: Aktivita, ktorou si deti precvičia vyjadrenie niektorých emócii.
Prvá časť: Deti si posadajú do kruhu. Ich úlohou je zahrať postupne rôzne emócie (radosť, prekvapenie, smútok, strach, zamyslenie, obavy, hnev, šťastie), ale iba s použitím mimiky – tváre (bez používania rúk, nôh a hlasu).
Druhá časť: Tie isté emócie majú vyjadriť hlasom.
Tretia časť: Deti sa postavia, urobia medzi sebou odstup. Ich úlohou je opäť zahrať tie isté emócie, s použitím rúk a nôh (gestikulovaním), hlasu, aj mimiky. Medzi jednotlivými emóciami je potrebné urobiť na chvíľu pauzu. Počas aktivity sa deti nikoho nedotýkajú, emócie hrajú samé.