Múzejník
- Navštívili sme múzeum alebo expozíciu, rozprávali sme sa s múzejníkom o jeho práci.
- Na výlete sme spoznali historické zaujímavosti nášho regiónu, vieme aké remeslá a tradície boli pýchou nášho regiónu.
- Strávili sme noc v múzeu alebo v historickom objekte.
- Vyrobili sme exponáty do múzea (napr. kostru dinosaura z vetvičiek) a pripravili sme si vlastnú expozíciu napríklad v klubovni.
- Prezreli sme si staré skautské kroniky alebo fotky a rozprávali sme sa so staršími skautmi o histórii skautingu.
- Videli sme výstavu alebo zbierku skautských odznakov, nášiviek, vlajok či súčastí rovnošaty.
- Pokúsili sme sa reštaurovať (opraviť) poškodené exponáty.
- Poznáme históriu svojho oddielu alebo zboru.
Poznámky:
- Pri plnení tejto odborky je vhodné využiť aktivity múzeí (Deň otvorených dverí, Noc v múzeu a pod.) Veľkou motiváciu pre deti je nocovanie v múzeu alebo v historickom objekte (kaštieľ, meštiansky dom a pod.) alebo zrealizovať aspoň nočnú prehliadku alebo podobný program spojený s nocovaním napríklad v klubovni.
- Jednotlivé body je možné (a vhodné) vzájomne spojiť.
- Plnenie zatraktívni návšteva oldskauta spojená s debatou o tom ako to bolo v skautingu voľakedy, veľa z nich má aj súkromné zbierky odznakov, skautských známok, filmov, fotografií a pod.
- Poškodený exponát – stačí vytlačiť staré obrázky a deti ich farbami „opravia“, väčšie deti zvládnu napríklad zlepiť a novým materiálom doplniť rozbitú hlinenú misku a pod.
- Plnenie odborky je možné obohatiť filmom z prostredia múzea.
- Pri plnení odborky je možné deti oboznámiť s existenciou Skautského múzea v Ružomberku.