Tridsaťštyri rokov tradície na pevných hodnotách, stabilite a nespočítateľnom presahu našej organizácie. Betlehemské svetlo ako výrazný projekt sme rebrandovali, aby bolo zrejmé, že jeho realizátorom je Slovenský skauting.
Nové logo, nový dizajn
V nadväznosti na nedávne predstavenie novej vizuálnej identity Slovenského skautingu sme sa rozhodli v redizajnovaní pokračovať ďalej – na poli vizuálnej komunikácie jedného z najväčších projektov organizácie smerom k verejnosti – na Betlehemskom svetle.
Nebudeme klamať, ak povieme, že Slovenský skauting so svojím rebrandom v máji zarezonoval ako medzi členskou základňou, tak i verejnosťou. Ak sa pozrieme na modus spätnej väzby, tak rozhodne pozitívne. Aj vďaka novej vizuálnej „značke“ sa mohla naštartovať jednotná, pestrá, hravá a hlavne konzistentná komunikačná stratégia, ktorá pomáha zvyšovať povedomie aj o tom všetkom, čo v skautingu robíme.
Konkrétne definované farby, jednotná grafika, zreteľný vizuálny jazyk a jasné pravidlá pre tvorbu vizuálov je niečo, čo nám v tak veľkej organizácii, akou Slovenský skauting rozhodne je, dlhodobo absentovalo.
Ďalšie „dieťa“ z projektovej rodiny
Nové logo a brand manuál nám nastavili, ako pracovať s vizuálnou identitou organizácie a projektami v rámci nej. Z jasne daných pravidiel je možné odvádzať identitu ďalším a ďalším podmnožinám, pričom je ihneď jasné, že ide o jednu „rodinu“. Nové logo a brand ako celok tak získavajú nové projektové „deti“. Po Skautskej službe a Bezpečnom skautingu nám dávalo zmysel pozrieť sa detailne na Betlehemské svetlo. Nakoľko ide o výrazný projekt, ktorým organizácia a jej členovia komunikujú smerom k verejnosti.
Malé, no významné zmeny
Betlehemské svetlo prešlo zmenou loga, ku ktorým sa pridali ďalšie odvodené vizuálne prvky ako piktogramy, či kresby doodles. Jasne definované farby zaručia, že pôjde stále o jeden a ten istý projekt. Podporné propagačné materiály jasne vychádzajú a nadväzujú na Slovenský skauting a to, ako sa vizuálne prezentuje.
Chceli sme zachovať hlavný motív, s ktorým sa projekt dlhé roky identifikoval. Snažili sme sa dávať pozor na to, aby nevznikol nový projekt bez histórie, ktorý by stratil niť. Dominantné farby, žltú a oranžovú, sme ponechali, avšak zadefinovali vychádzajúc z rozšírenej palety brand manuálu organizácie. Hlavný motív sviečky ostáva, avšak dostáva parametre vychádzajúce z ľalie nového loga. Sviečka sa zjednodušila a vytvorilo sa z nej logo, ktoré je jednoduché a naprieč rôznymi metódami aplikácii identifikovateľné a realizovateľné.
Balík grafiky
Na národnej a rovnako aj na lokálnej úrovni je tak v rámci Online brand centra k dispozícii balíček, ktorý výraznou mierou pomôže s aktivitami smerujúcimi k propagácii Betlehemského svetla a Slovenského skautingu. V aktuálnej fáze ho môžeme označiť za verziu číslo jedna. No vieme, že môžeme a máme na čom stavať. Cielene a podľa potrieb organizácie.